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    Lehrstuhl für Psychologie IV - Pädagogische Psychologie

    Publikationen

    2020

    Seitz*, M., Lenhart*, J. & Rübsam, N. (2020). The effects of gendered information in stories on preschool children’s development of gender stereotypes. British Journal of Developmental Psychology [Advance online publication]. https://doi.org/10.1111/bjdp.12323 (*geteilte Erstautorenschaft)

    Müller, B., Richter, T. & Karageorgos, P. (2020). Syllable-based reading improvement: Effects on word reading and reading comprehension in Grade 2. Learning and Instruction, 66.https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2020.101304

    Abendroth, J. & Richter, T. (2020). Text-belief consistency effects in adolescents' comprehension of multiple documents from the Web (El efecto de consistencia en la comprehension lectora de los adolescentes de documentas multiples provenientes de Internet). Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje. https://doi.org/10.1080/02103702.2019.1692289

    Müller, B., Richter, T. & Otterbein-Gutsche, G. (in Druck). Lesen mit Willy Wortbär: Ein silbenbasiertes Training. Göttingen: Hogrefe.

    Münchow, H., Richter, T., von der Mühlen, S., Schmid, S., Bruns, K. & Berthold, K. (in Druck). Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten: Reliabilität und Validität des Argumentstrukturtests (AST). Diagnostica. [preprint]

    Richter, T., Münchow, H. & Abendroth, J. (in press). The role of validation in integrating multiple perspectives. In P. Van Meter, A. List, D. Lombardi, & P. Kendeou (Eds.). Handbook of learning from multiple representations and perspectives. New York, NY: Routledge. [preprint]

    Appel, M., Schreiner, C., Haffmans, M.-B. & Richter, T. (in press). The mediating role of event-congruent emotions in narrative persuasion. Poetics.

    Münchow, H., Richter, T. & Schmid, S. (in press). What does it take to deal with academic literature? Epistemic components of scientific literacy. In O. Zlatkin-Troitschanskaia, H. A. Pant, M. Toepper & C. Lautenbach (Eds.). Student learning in German higher education: Innovative modelling and measurement approaches and research results. Wiesbaden, Germany: Springer. [preprint]

    Richter, T. (in Druck). Ein Erfolgsmodell, auch für die Zukunft: Argumente für den allgemeinen MSc-Studiengang Psychologie. Psychologische Rundschau.

    Schmiedeler, S., Khambatta, K., Hartmann, J. & Niklas, F. (in Druck). Wenn den Zappelphilipp die Aufschieberitis packt: Zusammenhänge zwischen ADHS-Symptomen und Prokrastination und mögliche Mediatoren. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie.

    Richter, T., Souvignier, E., Heyder, A., Kunina-Habenicht, O., Hertel, S., & Sparfeldt, J. (2020). Die besondere Beziehung von Entwicklungspsychologie und Pädagogischer Psychologie. Psychologische Rundschau, 71(1), 34-36. [preprint]

    Abendroth, J., Feulner, L. & Richter, T. (2020). Wie Menschen mit konfligierenden Informationen umgehen. In M. Appel (Hrsg.), Die Psychologie des Postfaktischen: Über Fake News, "Lügenpresse", Clickbait & Co (S. 141-155). Heidelberg: Springer.

    Molitor, S., Michel, E. & Schneider, W. (2020). Differenzielle Entwicklungspfade motorisch auffälliger Kinder: Längsschnittliche Befunde zur Motorik, exekutiven Funktionen und Schulleistungen. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 67.

    Lenhart, J., Lenhard, W., Vaahtoranta, E. & Suggate, S. (2020). More than words: Narrator engagement during storytelling increases children’s word learning, story comprehension, and on-task behavior. Early Childhood Research Quarterly, 51, 338–351. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2019.12.009

    2019

    Eilers, S., Tiffin-Richards, S. & Schroeder, S. (2019). Gender cue effects in children’s pronoun processing: A longitudinal eye tracking study. Scientific Studies of Reading. https://doi.org/10.1080/10888438.2019.1617293

    Hautala, J., Loberg, O., Azaiez, N., Taskinen, S., Tiffin-Richards,  S.P. & Leppänen, P.H.T. (2019). What information should I look for again? Attentional difficulties distracts reading of task assignments. Learning and Individual Differences. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2019.101775

    Karageorgos, P., Müller, B. & Richter, T. (2019). Modelling the relationship of accurate and fluent word recognition in primary school. Learning and Individual Differences, 76. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2019.101779 [preprint]

    Lenhard, A., Lenhard, W., & Gary, S. (2019). Continuous norming of psychometric tests: A simulation study of parametric and semi-parametric approaches. PLoS ONE, 14(9),  e0222279. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0222279

    Brunmair, M. & Richter, T. (2019). Similarity matters: A meta-analysis of interleaved learning and its moderators. Psychological Bulletin, 145, 1029-1051. http://dx.doi.og/10.1037/bul0000209  [preprint]

    Vaahtoranta, E., Lenhart, J., Suggate, S. & Lenhard, W. (2019). Interactive elaborative storytelling: Engaging children as storytellers to foster vocabulary. Frontiers in Psychology, 10:1534. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.015431534

    Münchow, H., Richter, T., von der Mühlen, S. & Schmid, S. (2019). The ability to evaluate arguments in scientific texts: Measurement, cognitive processes, nomological network and relevance for academic success at the university. British Journal of Educational Psychology, 89, 502-523

    Abendroth, J. & Richter, T. (in press). Text-belief consistency effects in adolescents' comprehension of multiple documents from the Web. Journal for the Study of Education and Development. [preprint]

    Wisniewski, K., Parker, M., Lenhard, W. & Seeger, J. (2019). Sprachbezogenes metakognitives Strategiewissen im Studienalltag internationaler Studierender: Der szenariobasierte Fragebogen ScenEx. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 30, 55-76.

    Isberner, M.-B., Richter, T., Schreiner, C., Eisenbach, Y., Sommer, C., & Appel, M. (2019). Empowering stories: Transportation into narratives with strong protagonists increases self-related control beliefs. Discourse Processes, 56, 575-598. https://doi.org/10.1080/0163853X.2018.1526032

    Greving, C. & Richter, T. (2019). Distributed learning in the classroom: Effects of rereading schedules depend on time of test. Frontiers in Psychology, 9:2517. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02517

    Schindler, J., Schindler, S. &  Reinhard, M.-A. (2019). Effectiveness of self-generation during learning ist dependent on individual differences in need for cognition. Frontline Learning Research, 7, 23-39. https://doi.org/10.14786/flr.v7i2.407

    Richter, T. (2019). Imparting psychological knowledge, promoting scientific literacy, and adjusting the public image of psychological science: The manifold functions of teaching psychology to non-psychologists (comment on Dutke et al., 2019). Psychology Learning and Teaching, 18, 127-130.

    Richter, T., Souvignier, E., Hertel, S., Heyder, A. & Kunina-Habenicht, O. (2019). Die Pädagogische Psychologie als Teil der Psychologie: Abschließende Stellungnahme der Fachgruppe Pädagogische Psychologie zu den Beiträgen im Diskussionsforum. Psychologische Rundschau, 70, 136-137. https://doi.org/10.1026/0033-3042/a000439

    Richter, T., Souvignier, E., Hertel, S., Heyder, A. & Kunina-Habenicht, O. (2019). Zur Lage der Pädagogischen Psychologie in Forschung und Lehre. Psychologische Rundschau, 70, 109-118. https://doi.org/10.1026/0033-3042/a000437

    Lingel, K., Lenhart, J. & Schneider, W. (2019). Metacognition in mathematics: Do different metacognitive monitoring measures make a difference? ZDM Mathematics Education, 51, 587–600. https://doi.org/10.1007/s11858-019-01062-8

    Schmiedeler, S., Khambatta, K., Hartmann, J. & Niklas, F. (2019). Wenn den Zappelphilipp die Aufschieberitis packt: Zusammenhänge zwischen ADHS-Symptomen und Prokrastination und mögliche Mediatoren. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. https://doi.org/10.1024/1010-6052/a000248

    Lenhart, J., Lenhard, W., Vaahtoranta, E. & Suggate, S. (2019). The effects of questions during shared-reading: Do demand-level and placement really matter? Early Childhood Research Quarterly, 47, 49-61. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.10.006.

    Lenhart, J., Marx, P., Segerer, R. & Schneider, W. (2019). Rechtschreibung ohne Schreiben. Messen Fehleridentifikation und Diktat dasselbe? Diagnostica, 65, 216–227. https://doi.org/1026/0012-1924/a000229

    Molitor, S., Michel, E. & Schneider, W. (2019). Differenzielle Entwicklungspfade motorisch auffälliger Kinder: Längsschnittliche Befunde zu Motorik, exekutiven Funktionen und Schulleistungen. Psychologie in Erziehung und Unterricht.

    Michel, E., Molitor, S., Fahmer, N. & Schneider, W. (2019). Prognose motorischer Auffälligkeiten im Grundschulalter durch Einschätzungen von Eltern und pädagogischen Fachkräften im Kindergartenalter. Frühe Bildung, 8, 1-8. https://doi.org/10.1026/2191-9186/a000421

    Michel, E., Molitor, S. & Schneider, W. (2019). Motor coordination and executive functions as early predictors of reading and spelling acquisition. Developmental  Neuropsychology, 44, 282-295.  https://doi.org/10.1080/87565641.2019.1584802

    Schneider, W., Lenhard, W. & Marx, P. (2019). Lern- und Verhaltensstörungen. In D. Urhahne, M. Dresel & F. Fischer (Hrsg.), Psychologie für den Lehrberuf (S. 565-585). Berlin: Springer.

    Michel, E. & Leidel, S. (2019). Zusammenhänge zwischen Händigkeitsentwicklung und Handgeschicklichkeit im Vorschulalter. Motorik, 42, 202-203.

    Endlich, D., Küspert, P., Lenhard, W., Marx, P. & Schneider, W. (2019). LRS-Screening. Laute, Reime, Sprache - Würzburger Screening zur Früherkennung von Lese-Rechtschreibschwierigkeiten. Göttingen: Hogrefe.

    Schulz, D. & Bahnik, S. (2019). Gender associations in the twentieth-century English-language literature. Journal of Research in Personality, 81, 88-97. https://doi.org/10.1016/j.jrp.2019.05.010

    2018

    Maier, J., Richter, T., Nauroth, P. & Gollwitzer, M. (2018). For me or for them: How in-group identification and beliefs influence the comprehension of controversial texts. Journal of Research in Reading, 41, S48-S65. doi: 10.1111/1467-9817.12132 [preprint]

    Greving, S. & Richter, T. (2018). Examining the testing effect in university teaching: Retrievability and question format matter. Frontiers in Psychology, 9:2412. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02412

    Münchow, H. & Bannert, M. (2018). Feeling good, learning better? Effectivity of an emotional design procedure in multimedia learning. Educational Psychology. https://doi.org/10.1080/01443410.2018.1524852

    Richter, T., Kunina-Habenicht, O., Souvignier, E., Heyder, A. & Hertel, S. (2018). Synergien mit den inhaltlichen Fächern nutzen statt Abgrenzung betreiben: Die Psychologische Methodenlehre als Teil der Psychologie. Psychologische Rundschau, 69, 343-344.

    von der Mühlen, S., Richter, T., Schmid, S. & Berthold, K.(2018). How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach. Instructional Science, 47, 215-237. https://doi.org/10.1007/s11251-018-9471-3

    Feistauer, D. & Richter, T. (2018). Validity of students' evaluations of teaching: Biasing effects of likability and prior subject interest. Studies in Educational Evaluation, 59, 168-178. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2018.07.009

    Richter, T., Lenhard, W., Marx, P. & Endlich, D. (2018). Konzeption eines Online-Screenings für Lernstörungen. Lernen und Lernstörungen, 7, 203-207.https://doi.org/10.10.24/2235-0977/a000237203-207

    Feistauer, D. & Richter, T. (2018). The role of clarity about course contents and interest in student evaluations of teaching. Psychology Learning & Teaching, 17, 272-292. https://doi.org/10.1177/145725718779727

    Richter, T., Souvignier, E., Hertel, S., Heyder, A. & Kunina-Habenicht, O. (2018). Kommentar der Fachgruppe Pädagogische Psychologie der DGPs zum Bericht des Wissenschaftsrats "Perspektiven der Psychologie in Deutschland" [Online-Dokument]. Verfügbar unter https://go.uniwue.de/kommentar-paepsy

    Schindler, J., Richter, T., Isberner, M.-B., Neeb, Y., & Naumann, J. (2018). Construct validity of a process-oriented test assessing syntactic skills in German primary school children. Language Assessment Quarterly: An International Journal, 15, 183-203. https://doi.org/10.1080/15434303.2018.1446142

    Schindler, J. & Richter, T. (2018). Reading comprehension: Individual differences, disorders, and underlying cognitive processes. In D. Ravid & A. Bar-On (Eds.), Handbook of communication disorders: Theoretical, empirical, and applied linguistic perspectives (pp. 503-524). Berlin: De Gruyter. [preprint]

    Niklas, F., Tayler, C. & Cohrssen, C. (2018). Bilingual children's language learning in Australian early childhood education and care settings. Research Papers in Education, 33, 544-560. http://dx.doi.org/10.1080/02671522.2017.1353672

    Richter, T. & Maier, J. (2018). Verstehen kontroverser wissenschaftlicher Themen: Probleme, zugrundeliegende kognitive Prozesse und psychologische Interventionen. Psychologische Rundschau, 69, 151-159. [preprint]

    Richter, T. & Maier, J. (2018). The role of validation in multiple source use. In J. Braasch, I. Bråten & M. McCrudden (Eds.), Handbook of multiple source use (pp. 151-167). Routledge. [preprint]

    Schneider, W., Lenhard, W. & Marx, P. (in Druck). Lern- und Verhaltensstörungen. In D. Urhahne, M. Dresel & F. Fischer (Hrsg.), Psychologie für den Lehrberuf. Berlin: Springer.

    Zayac, R. & Lenhard, W. (2018). Characteristics of master teachers: German university students’ perceptions of high quality instruction. New Directions in Teaching and Learning, 156,  67-74.  https://doi.org/10.1002/tl.20318

    Niklas, F., Cohrssen, C. & Tayler, C. (2018). Making a difference to children's reasoning skills before school-entry: The contribution of the home learning environment. Contemporary Educational Psychology, 54, 79-88. https://dx.doi.org/10.1016/j.cedpsych.2018.06.001

    Niklas, F., Cohrssen, C., Vidmar, M., Segerer, R., Schmiedeler, S., Galpin, R., Klemm, V. V., Kandler, S. & Tayler, C. (2018). Early childhood professional's perceptions of children's school readiness characteristics in six countries. International Journal of Educational Research, 90, 144-159. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2018.06.001

    Lenhart, J., Lenhard, W., Vaathoranta, E. & Suggate, S. (2018). Incidental vocabulary acquisition from listening to stories: A comparison between read-aloud and free storytelling approaches. Educational Psychology, 38, 596-616. doi: 10.1080/01443410.2017.1363377

    Lenhard, A., Lenhard, W., Suggate, S. & Segerer, R. (2018). A continuous solution to the norming problem. Assessment25, 112-125. http://doi.org/10.1177/1073191116656437

    Vaahtoranta, E., Suggate, S., Jachmann, C., Lenhart, J. & Lenhard, W. (2018). Can explaining less be more? Enriching vocabulary through explicit versus elaborative storytelling. First Language, 38, 198-217. doi: 10.1177/0142723717737452

    Schreiner, C., Appel, M., Isberner, M.-B. & Richter, T. (2018). Argument strength and the persuasiveness of stories. Discourse Processes, 55, 371-386. https://doi.org/10.1080/0163853X.2016.1257406

    Piest, B., Isberner, M.-B. & Richter, T. (2018). Don’t believe everything you hear: Routine validation of audio-visual information in children and adults. Memory & Cognition, 46, 849-863.doi:10.3758/s13421-018-0807-7

    Maier, J., Richter, T. & Britt, M.A. (2018). Cognitive processes underlying the text-belief consistency effect: An eye-movement study. Applied Cognitive Psychology, 32, 171-185. doi:10.1002/acp.3391

    Niklas, F. & Tayler, C. (2018). Room quality and composition matters: Children's verbal and numeracy abilities in Australian early childhood settings. Learning and Instruction, 54, 114-124. http://dx.doi.org/10.1016/j.learninstruc.2017.08.006

    Niklas, F. & Schmiedeler, S. (2018). Vorläuferfähigkeiten erkennen und begleiten. In J. Strohmer (Hrsg.), Psychologie-Wissen für Fachkräfte in Kita, Krippe und Hort (S. 325-331). Göttingen: Hogrefe.

    Richter, T. & Schnotz, W. (2018). Textverstehen. In D. Rost, J.R. Sparfeldt &  S. Buch (Hrsg.), Handwörterbuch Pädagogische Psychologie (5. Aufl., S. 826-837). Weinheim: Beltz.

    Michel, E., Molitor, S. & Schneider, W. (2018). Aufmerksamkeitsprozesse bei Kindern mit motorischen Auffälligkeiten: Zur Rolle der Leistungsvariabilität. Motorik, 41, 77-86.

    Endlich, D. & Schneider, W. (2018). Würzburger Screening zur Früherkennung von Lese-/Rechtschreibschwierigkeiten. In W. Schneider & M. Hasselhorn (Hrsg.), Schuleingangsdiagnostik. Tests und Trends, N..F., Bd. 16 (S. 187-206). Göttingen: Hogrefe.

    Michel, E. & Molitor, S. (2018). Erfassung des motorischen Entwicklungsstands im Vorschul- und Schulalter. In W. Schneider & M. Hasselhorn (Hrsg.), Schuleingangsdiagnostik. Tests und Trends, N.F., Bd. 16 (S. 87-109). Göttingen: Hogrefe.

    Michel, E., Molitor, S. & Schneider, W. (2018). Differential changes in the development of motor coordination and executive functions in children with motor coordination impairments. Child Neuropsychology, 24 (1), 20-46. dx.doi.org/10.1080/09297049.2016.1223282

    Schneider, W. & Marx, P. (2018). Lesenlernen. In S. Buch, D. Rost & J. Sparfeldt (Hrsg.), Handwörterbuch Pädagogische Psychologie (5. Aufl., S. 485-493). Weinheim: Beltz.

    Müller, B., Otterbein-Gutsche, G. & Richter, T. (2018). Leseförderung mit Silben und Sprachsystematik: Konzeption eines Trainingsprogramms. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 65, 52-57. [preprint]

    Lenhard, W. & Lenhard, A. (2018). Diagnostik von Lesestörungen bei Mehrsprachigkeit. Lernen und Lernstörungen, 7, 159-169. https://doi.org/10.1024/2235-0977/a000212

    2017

    Schindler, J., Richter, T. & Eyßer, C. (2017). Mood moderates the effect of self-generation during learning. Frontline Learning Research, 5, 76-88. https://doi.org/10.14786/flr.v5i4.296

    Richter, T. & Singer, M. (2017). Discourse updating: Acquiring and revising knowledge through discourse. In M. F. Schober, D. N. Rapp & M. A. Britt (Eds.), The Routledge  handbook of discourse processes (2nd ed., pp. 167-190). New York: Routledge. doi: 10.4324/9781315687384-11 [preprint]

    Maier, J., Richter, T., Nauroth, P. & Gollwitzer, M. (2017). For me or for them: How in-group identification and beliefs influence the comprehension of controversial texts. Journal of Research in Reading. doi: 10.1111/1467-9817.12132 [preprint]

    Endlich, D., Berger, N., Küspert, P., Lenhard, W., Marx, P., Weber, J. & Schneider, W. (2017). Würzburger Vorschultest (WVT): Erfassung schriftsprachlicher und mathematischer (Vorläufer-) Fertigkeiten und sprachlicher Kompetenzen im letzten Kindergartenjahr. Göttingen: Hogrefe.

    Feistauer, D. & Richter, T. (2017). How reliable are students' evaluations of teaching quality? A variance components approach. Assessment & Evaluation in Higher Education, 42, 1263-1279 [Volltext]

    Knoepke, J., Richter, T., Isberner, M.-B., Naumann, J., Neeb, Y. & Weinert, S. (2017). Processing of positive-causal and negative-causal coherence relations in primary school children and adults: A test of the cumulative cognitive complexity approach in German. Journal of Child Language, 44(2), 297-328. http://doi.org/10.1017/s0305000915000872

    Lenhard, A. & Lenhard, W. (2017). Diagnoseverfahren zur Erfassung schriftsprachlicher Leistungen. In M. Philipp (Hrsg.), Handbuch Schriftspracherwerb und weiterführendes Lesen und Schreiben (S. 174-198). Weinheim: Beltz.

    Lenhard, A. & Lenhard, W. (2017). ELFE II - Normen für Kinder mit Migrationshintergrund. Dettelbach: Psychometrica. [Titelseite]

    Lenhard, W., Lenhard, A. & Schneider, W. (2017). ELFE II - Ein Leseverständnistest für Erst- bis Siebtklässler. Göttingen: Hogrefe. [Titelseite]

    Lenhard, W., Schroeders, U. & Lenhard, A. (2017). Equivalence of screen versus print reading comprehension depends on task complexity and proficiency. Discourse Processes, 1-19. http://doi.org/10.1080/0163853X.2017.1319653

    Müller, B. & Richter, T. (2017). Förderung hierarchieniedriger Leseprozesse. In M. Philipp (Hrsg.), Handbuch Schriftspracherwerb und weiterführendes Lesen und Schreiben (S. 236-251). Weinheim: Beltz. [preprint]

    Müller, B.,  Richter, T., Karageorgos, P., Krawietz, S. & Ennemoser, M.  (2017). Effects of a syllable-based reading intervention in poor-reading fourth-graders. Frontiers in Psychology, 8. http://dx.doi.org/ 10.3389/fpsyg.2017.01635 

    Münchow, H., Mengelkamp, C. & Bannert, M. (2017). The better you feel the better you learn: Do warm colours and rounded shapes enhance learning outcome in multimedia learning? Educational Research International, 2017, 1-15. http://dx.doi.org/10.1155/2017/2148139

    Niklas, F. (2017). Frühe Förderung innerhalb der Familie. Das kindliche Lernen in der familiären Lernumwelt: ein Überblick. Wiesbaden: Springer Fachmedien. http://doi.org/10.1007/978-3-658-15208-6

    Niklas, F. & Schneider, W. (2017). Home learning environment and development of child competencies from kindergarten until the end of elementary school. Contemporary Educational Psychology, 49, 263-274. http://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2017.03.006

    Niklas, F. & Schneider, W. (2017). Intervention in the home literacy environment and kindergarten children’s vocabulary and phonological awareness. First Language, 37, 433-452. http://doi.org/10.1177/0142723717698838

    Niklas, F., Tayler, C. & Cohrssen, C. (2017). What is ‘school readiness’, and how are smooth transitions to school supported? In T. Bentley & G. C. Savage (Hrsg.), Educating Australia: Challenges for the decade ahead (S. 117-132). Melbourne: Melbourne University Press.

    Niklas, F., Tayler, C. & Gilley, T. (2017). Vulnerable children in Australia: Multiple risk factor analyses to predict cognitive abilities and problem behaviour. Australian Journal of Education, 61, 105-123. http://dx.doi.org/10.1177/0004944117710954

    Richter, T. & Maier, J. (2017). Comprehension of multiple documents with conflicting information: A Two-step Model of Validation. Educational Psychologist, 52, 148-166. http://dx.doi.org/10.1080/00461520.2017.1322968

    Richter, T. & Müller, B. (2017). Entwicklung hierarchieniedriger Leseprozesse. In M. Philipp (Hrsg.), Handbuch Schriftspracherwerb und weiterführendes Lesen und Schreiben (S. 51-66). Weinheim: Beltz. [preprint]

    Richter, T., Naumann, J., Isberner, M.-B., Neeb, Y. & Knoepke, J. (2017). ProDi-L: Prozessbasierte Diagnostik von Lesefähigkeiten bei Grundschulkindern. Göttingen: Hogrefe.

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